آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود خدمات دهی به بیماران سکته قلبی در سه مرکز درمانی مشهد بیش از ۳۰ درصد سالمندان یک بار در عمر خود، سقوط را تجربه می‌کنند سازمان سنجش کشور به تشریح اقدامات ۳۳ ماه گذشته خود پرداخت همه‌چیز درباره مراسم ازدواج «آنانت آمبانی» و «رادیکا مرچنت» آیا پشه آئدس به خراسان شمالی رسیده است؟ جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان‌رضوی نقش انرژی خورشیدی در شکل‌دادن به شهرهای پایدار آینده پیرترین ببر سیبری ایران در باغ‌وحش ارم تلف شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) با گریه و لج بازی کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش چه کنیم؟ وجود پشه آئدس در ۶ استان کشور (۲ مرداد ۱۴۰۳) الزام در دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان سربازی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم تا اوایل هفته آینده آخرین وضعیت پرونده «کورش کمپانی» تشریح شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) چگونه هزینه‌های سفر به روسیه را کنترل کنیم؟ بازداشت ۲ تن از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی (۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟

  • کد خبر: ۲۴۰۷۰۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟
چند روز پس از جنایت هولناک تولیدکننده پادکست «آخرین شاهد» در کانادا که پس از قتل همسرش، دست به‌خودکشی زده است، خواهر مقتول جزئیات تازه‌ای از این حادثه را بازگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دوشنبه هفته گذشته (۲۵ تیر ۱۴۰۳)، پلیس شهر نیوفاندلند کانادا در جریان خودکشی مردی سی‌وچهارساله در خانه‌اش، در مرکز این شهر قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌داد که او مهدی پورباقی، تولیدکننده ایرانی پادکست معروف «آخرین شاهد» است که در این پادکست، داستان‌های جنایی را روایت می‌کرد.

او به همراه همسرش به نام «باران» زندگی می‌کرد، اما از این زن خبری نبود. در این شرایط، جست‌وجو برای پیداکردن همسر وی آغاز شد تا اینکه عصر روز بعد (۲۶ تیرماه) جسد زنی جوان در داخل چمدانی که در نزدیکی رودخانه شهر سنت‌جان کانادا رها شده بود، کشف شد.

جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | راوی« آخرین شاهد» چرا همسرش را به قتل رساند؟

خیلی زود معلوم شد که جسد متعلق به باران، همسر پادکستر ایرانی است که به‌گفته پلیس، چهارشنبه (۲۰ تیرماه) به قتل رسیده بود. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد که مهدی پورباقی روز چهارشنبه، پس از قتل همسرش، جسد او را داخل چمدان گذاشته و آن را در محلی خلوت در نزدیکی رودخانه رها کرده و به خانه برگشته و درنهایت به زندگی خودش پایان داده است. انتشار این خبر، جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌ وجود آورد و همه به‌دنبال پاسخ این سؤال بودند که چرا تولیدکننده پادکست جنایی «آخرین شاهد» دست به این جنایت هولناک زده است.

۱۱سال پیش، ایران

خواهر باران (مقتول) می‌گوید:‌ حدود ۱۱ سال پیش بود که مهدی و باران با هم ازدواج کردند. پس از ازدواجشان حدود ۸ سال در شهر ما یعنی لاهیجان زندگی می‌کردند. در این مدت، مهدی که در دانشگاه صنعتی‌شریف درس خوانده بود، از طریق برنامه‌نویسی و کار‌های دیگر خرج زندگی‌شان را درمی‌آورد و پدر و مادر من نیز هوایشان را داشتند تا اینکه مهدی فوق‌لیسانس قبول شد و به تهران رفت.

مرد جوان که به‌گفته دوستانش، نخبه بود، در کمتر از ۲ سال مدرک کارشناسی‌ارشد خود را از دانشگاه شریف گرفت و پس از آن موفق به دریافت بورس تحصیلی در کانادا شد و شهریور سال ۱۴۰۱ بود که راهی این کشور شد.

خواهر باران ادامه می‌دهد: مهدی و باران عاشق هم بودند، طوری که عشقشان زبانزد همه فامیل و دوستان و آشنایان بود. ما در این مدت از مهدی کوچک‌ترین بی‌احترامی ندیدیم و خواهرم عاشقانه او را دوست داشت. برای همین تصمیم گرفته بود بعد از انجام کار‌های قانونی و گرفتن ویزا، برای ادامه زندگی نزد مهدی در کانادا برود و در آنجا زندگی کنند.

زندگی کوتاه

حدود دو ماه پیش بود که باران بعد از خداحافظی با خانواده‌اش برای ادامه زندگی در کنار همسرش، راهی کانادا شد. او پیش از مهاجرت توانسته بود دوره‌های آرایشگری و زیبایی را سپری کند تا بتواند در کانادا مشغول به کار شود.

خواهر باران می‌گوید: در این دوماهی که از رفتن خواهرم می‌گذشت، هر بار که با باران حرف می‌زدم، خوشحال بود و از شوهرش مهدی تعریف می‌کرد. آخرین باری که حرف زدیم، روز دوشنبه، ۲ روز قبل از حادثه بود. ما می‌خواستیم راهی سفر شویم و باران می‌خواست که برایش عکس سفرمان را بفرستیم. آن روز همه‌چیز عادی بود و تصورش را هم نمی‌کردیم که این آرامش قبل از طوفان است.

خبر بد

خانواده باران از حادثه هولناکی که برای او در کانادا رخ داده بود، خبر نداشتند تا اینکه روز دوشنبه، ۲۵ تیرماه، دختر جوانی از کانادا با دوست باران در لاهیجان تماس گرفت. دختر جوان سراسیمه بود و به‌دنبال باران می‌گشت و می‌گفت که مهدی در بیمارستان است و بیمارستان فقط به بستگان درجه‌یک بیمار جواب می‌دهد، اما از باران خبری نیست.

خواهر باران می‌گوید: ما از اینکه مهدی با دختر دیگری ارتباط داشته، خبر نداشتیم. اما شنیده‌ایم که دختر دیگری در زندگی مهدی بوده است. این دختر همان روزی که مهدی در خانه‌اش خودکشی کرده بود، شماره دوست باران در لاهیجان را پیدا کرده و با او تماس گرفته و به این ترتیب بود که ما از ماجرا باخبر شدیم. اما هنوز معلوم نبود که چه بلایی بر سر باران آمده است. تا اینکه یک روز بعد به ما خبر دادند که جسد باران داخل یک چمدان پیدا شده است. در خبر‌ها آمده بود که مهدی ابتدا باران را به قتل رسانده و بعد از رهاکردن جسدش کنار رودخانه، به خانه برگشته و در آنجا به زندگی خودش هم پایان داده است.

خبر دروغ

درحالی‌که در روز‌های گذشته بسیاری از رسانه‌ها مدعی شده بودند که مهدی جسد همسرش را مثله کرده و در چمدان گذاشته بود، خواهر باران می‌گوید: دیروز (دوشنبه) با پلیس کانادا تلفنی حرف زدیم. به ما گفتند که جسد باران داخل چمدان مثل یک جنین جاسازی شده بود و فقط مقداری آثار زخم و جراحت روی بدنش بود که نشان می‌داد قبل از مرگ با قاتلش درگیر شده بود. پلیس گفته که در حال تحقیق در این پرونده است و موبایل همه دوستان باران و شوهرش را گرفته تا انگیزه این جنایت معلوم شود. ما هم پیگیر این مسئله هستیم که هرچه زودتر جسد خواهرم به ایران برگردانده و در اینجا دفن شود.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->